Dátum | 10.4.1999 |
Km | 92.56 |
Priemerná rýchlosť | 18:22 |
Čas | 5:04:57 |
Maximálna rýchlosť | 49.3 |
Náročnosť | ** |
Lamač (9:30) - Dúbravka - Karlova Ves - Petržalka - Wolfsthal - Rothelstein (11:30) - Bauenberg (12:00/28km) - Hainburg an der Donau - Bad Deutsch/Altenburg - Petronell/Carnunutum (13:00/37km) - Prellenkirchen - Pama (15:15/63km) - Jarovce (15:45/74km) - Petržalka - Lamač (18:00)
Ideálna jednodnňová trasa s hlavným cieľom, zrúcaninami rímskeho tábora Carnuntum. Možné absolvovať aj na cestnom bycikli. Doporučenou výbavou je pas a turistická mapa 1:50 000 #127 od Vojenského vydavateľstva v Harmanci.
Z Malokarpatského námestia v Lamači (240 m.n.m.) prejdeme popod diaľnicu do Dúbravky (250 m.n.m.), kde sa po štvorprúdovke dobre naladíme spustením cez Karlovu Ves, kde sa nachádza drahý, no inak dobre zásobený cyklistický obchod Kaktus. Majú aj Meridy. Po absolvovaní colnej prehliadky na hraničnom prechode Petržalka/Berg zistíme ako sa venujú Rakušania cyklistom. Môžem povedať, že vynikajúco. Na každej križovatke sú špeciálne smerovníky pre cyklistov a to dokonca aj na miestach, kadiaľ neprechádza žiaden značkovaný cyklistický chodník. Od colnice pokračujeme po známej Dunajskej cyklistickej ceste do dediny Wolfsthal, kde odbočíme po poľnwj ceste na červený turistický chodník E8 vedúci k Dunaju.
(00001_03.jpg, 87 kB, 10.4.1999),
(00001_05.jpg, 114 kB, 10.4.1999) |
Po pekných pohľadoch na hrad Devín sa vnoríme do lužných lesov, až sa dostaneme k zrúcaninám hradu Rothelstein, priamo nad Dunajom.
(00001_08.jpg, 104 kB, 10.4.1999),
(00001_06.jpg, 112 kB, 10.4.1999) |
Od hradu zmeníme kurz o 180% a vydáme sa po žltej značke, ktorá spája chodník E8 s cestou na vrch Braunberg. Po 5 minútach sa naozaj ocitneme na asfaltovej ceste stúpajúcej v traverzoch až na odlesnený vrchol Braunbergu (346 m.n.m.). Vrch bol pôvodne keltská osada, dnes tu môžeme nájsť leteckých modelárov, motrokárov a zamilované páriky, ktorým sa hlavne v noci ponúka skvelý výhľad nielen na osvetlený Hainburg, ale aj na Bratislavu. Na východnej strane je kamenná mapa Slovenska, ktorú tu inštalovali karpatskí Nemci.
(00001_09.jpg, 84 kB, 10.4.1999) |
(00001_13.jpg, 88 kB, 10.4.1999) |
(00001_10.jpg, 95 kB, 10.4.1999),
(00001_11.jpg, 79 kB, 10.4.1999) |
Máte pravdu, potom nasleduje perfektný zjazd do mesta, avšak na starobylé centrum Hainburgu nad Dunajom (161 m.n.m.) nie je čas a preto smerujeme popri prístavisku von z mesta popod most cez Dunaj až vyjdeme pri prekrásnej románskej katedrále v anglickom štýle. Okolo je cintorín, takže je potrebné zísť z bycikla. Zídeme do kúpeľného mesta Bad Deutsch-Altenburg (1480 m.n.m.) a hneď za poslednými domami je prvá rímska pamiatka, historický 1. amfiteáter. V Petronell-Carnuntum (175 m.n.m.) môžete stráviť aj celý deň a určite si nestihnete poriadne prejsť všetký pamiatky, či už rímske zrúcaniny mesta Carnunutum, rímske kúpele, Heidentor, ďalší amfiteáter, zámok, románska rotunda, múzeum, miestne baby... Ako zaujímavosť uvediem, že niektorí historici kladú do tíchto miest bájne sídlo Veľkej Moravy.
(00001_14.jpg, 101 kB, 10.4.1999) |
(00001_15.jpg, 79 kB, 10.4.1999) |
(00001_16.jpg, 100 kB, 10.4.1999) |
(00001_17.jpg, 96 kB, 10.4.1999) |
(00001_18.jpg, 92 kB, 10.4.1999) |
(00001_19.jpg, 99 kB, 10.4.1999) |
Predpokladajme, že ste nabažený a skončili ste prehliadku pri Heidentore, bráne víťazov, toho času v rekonštrukcii. Od nej sa vydáte juhovýchodným smerom k usadlosti Schaffelhof a odtiaľ po starobylej kamenistej ceste Ungarnstrasse cez Prellenkirchen (178 m.n.m.) do Pamy (137 m.n.m.). Na začiatku dediny odbočíte smerom na Kittsee (138 m.n.m.) a sme opäť na hranici, kde môžeme obdivovať práve dostavané diaľnice do Maďarska a Rakúska. V Jarovciach (135 m.n.m.) doporučujem Hostinec u Šimonka, kde prítomnosť pódia dáva tušiť letné živé vystúpenia tancovačkových kapiel. Ceny; Stein 12% - 12,60 SKK, Corgoň 12% - 12,60 SKK, Bažant 12% - 12,60 SKK, Kofola 0,5 l 9 SKK. Nakoniec nasleduje nudná cesta cez mesto do Lamača.
Maintained by Spyros
Hosted by Kaschav B0ardel
Powered by Telenor Slovakia
Last updated: 29. april 1999